21 november 2005

NLP Anthony Robbins Eric Schneider Paul Liekens




Serieuze NLP kent geen goeroes. Echte NLP-ers zijn mensen die een hoge mate van zelfontplooing hebben bereikt. Ze hebben zelfkennis, ze hebben NLP volledig geintegreerd. Ze hebben "het goeroe zijn" niet meer nodig.


Er zijn echter NLP-ers die er uit springen, die spraakmakender zijn dan anderen. Amerikaan Anthony Robbins is zo'n voorbeeld. Wereldwijd trekt hij volle zalen met zijn motiverende sessies. Van een te dikke futloze verliezer naar een frisse succesvolle miljonair binnen 1 jaar spreekt velen aan. Ik heb alleen mijn twijfels bij het feit dat ik veel mensen steeds weer terug zie gaan naar Anthony's sessies omdat ze de kick weer nodig hebben.... Mensen leren NLP dus niet zelf toe te passen, ze hebben Anthony nodig. Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn.
Dichter bij huis hebben we NLP-ers die bijzondere dingen verrichten met het doel het jou te leren zodat je het zelf kunt toepassen! Toevallig zijn het alletwee Belgen. Paul Liekens ken je van zijn vele boeken waaronder "helende verhalen" voor kinderen en "NLP voor managers". Eric Schneider is befaamd in de NLP-wereld omdat hij het voorbeeld is van iemand die NLP volledig heeft geintegreerd. Eric Schneider ken je uit mijn eerdere Blogs van de uitspraak"Spiritualiteit is het bewust streven naar de Hoogste Realisatie van onszelf".
Ik kijk er naar uit Paul Liekens en Eric Schneider te ontmoeten. Bij Eric Schneider lijkt me dat niet zo'n probleem want hij gaat het laatste blok onderwijzen van mijn NLP masters opleiding bij het Linn volgend jaar... En Paul dat komt nog wel, dat weet ik .....
Jan van Hoof NLP

Geen opmerkingen: