04 februari 2010

NLP .. het verleden niet meer meeslepen

"Nu" is waarin je alles wat je doet doet. De toekomst ligt voor je en het verleden ligt achter je. Toch weten heel veel mensen het verleden als een betonblok met zich mee te slepen. En ja.. door de jaren heen wordt dat zwaar... en zwaarder....

Zo ook die soldaat die na een veldslag op het romeinse slagveld ligt met een speer in zijn borst. "waarom moest mij dit gebeuren, waarom nu ik", "als ik achter die kar was gekropen was dit niet gebeurd", "als ik had gebukt", "waarom gebeurt dit 10 minuten voor het einde van de strijd".

Een vroege NLP-er liep langs en zei tegen de soldaat "ik weet niet wat jij aan het doen bent maar als ik jou was zou ik die speer uit je borst trekken en je wond laten verzorgen. Als je daar blijft liggen zit de kans erin dat je dood gaat ...........".

Geen opmerkingen: